سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتشار ویدئوی‌محرمانه از دانشمند ربوده‌شده ایرانی با تلاش دستگاه

واحد مرکزی خبر اقدام به انتشار ویدیویی از شهرام امیری کرد که در ماه های گذشته در عربستان و با همکاری استخبارات این کشور و دستگاه امنیتی امریکا ربوده شده است.

در حالی که سال گذشته دانشمند هسته ای ایرانی برای سفر زیارتی به مدینه منوره مشرف شده بود، وی توسط دستگاه اطلاعاتی عربستان ربوده و تحویل دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا شد. هر چند اعلام این خبر توسط سخنگوی وزارت خارجه در آن زمان با تکذیب عربستان و امریکا مواجه شد، ولی انتشار این ویدئو ابعاد جدیدی به ماجرای ربوده شدن دانشمند هسته ای داده است.

امیری در این ویدئو که مشخص است از یک محیط بسته ارسال کرده است، با اشاره به اینکه هم اکنون در آریزونای امریکا نگهداری می شود، ماجرای ربوده شدن خود را با همکاری عربستان و امریکا توصیف کرد و از خواسته های امریکا مبنی اعلام در اختیار داشتن لپ تاپی شامل برنامه های نظامی ایران پرده برداشت.

دانشمند ربوده شده در پایان از مسئولین نظام خواسته است برای رهایی وی از دست امریکا تلاش کنند.

این ویدئو در حالی منتشر می شود که امریکا تا کنون در تلاش برای تحریم ایران در سازمان ملل و تصویب قطعنامه چهارم علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ناکام مانده است.

در همین حال هیلاری کلینتون امروز در حاشیه سفر به کشورهای امریکای لاتین در گفتگو با رسانه ها ادعا کرده بود که  مقامات ایرانی همواره  در زمینه‌  برنامه‌ی هسته‌ای خود از پاسخگویی طفره رفته‌اند. تهران از در راه بودن تحریم‌ها آگاه است، بنا بر این برای جلب توجه دست به کار خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از ترک کشورش به مقصد پرو و برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازمان کشورهای آمریکایی ( OAS ) به خبرنگاران گفت : " فکر می کنم آنها ( دولت ایران) ظرف 24 یا 48 ساعت آینده دوباره کارهایی را برای انحراف افکار عمومی جهان از توجه به تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت انجام دهند ، اما علی رغم همه تلاش های آنها ما رای لازم را براص تصویب قطعنامه داریم ".

گفتنی است این ویدئو به شیوه های پیچیده ای در اختیار دستگاه های امنیتی ایران قرار گرفته است.

                                                         لینک تماشای ویدئو